Standpunten lokale politiek

Over enkele weken gaan we weer naar de stembus en kiezen we een nieuwe gemeenteraad voor Soest en Soesterberg.

Welke politieke partij zal de meeste zetels bemachtigen in de gemeenteraad en wie scoort de beste punten om wethouders te kunnen leveren in onze gemeente. Stemmen we op een persoon, onderwerp of gaan we voor de algehele gekleurde politieke inhoud. Wie gaat de spreekwoordelijke heuvel tussen Soest en Soesterberg wegnemen?

Wij proberen je de aankomende verkiezingsweken te helpen met het posten van enkele politieke stellingen waarop deelnemende politieke partijen kort kunnen reageren met slechts 70 karakters. Zo krijg je hopelijk een beter beeld van het politieke landschap in Soest en Soesterberg.

De volksvertegenwoordigers en/of fractievoorzitters van de Gemeente Soest krijgen na de officiële sluitingsdatum (d.d. 30 januari) van onze redactie veertien dagen de tijd om als fractie “exclusief” te reageren op iedere tweewekelijkse stelling op onze website aan de hand van een éénmalige “persoonlijke partijcode”, die onze redactie op voorhand zal toezenden aan alle fractievoorzitters van de Gemeente Soest. Na het invullen van de partijcode kunnen de fracties hun standpunten, beperkt tot 70 woorden, invullen en publiceren/verzenden op onze website. De reacties op de stellingen komen dan direct online en je kunt gelijk zien hoe jouw favoriete partij er over denkt!

Staat jouw lokale partij er nog niet bij, laat het ons weten. We zijn de lijst nog aan het updaten, maar de navolgende partijen hebben we inmiddels genoteerd voor de rubriek “Stellingen en Standpunten”.

Staan alle politieke partijen op de lijst?

Gemeentebelangen Groen Soest, VVD, Soest2002, Democraten D66, Groen Links, CDA, SGP/Christen Unie, Partij van de Arbeid (PvdA), POS en Burgerbelangen Soest-Soesterberg.

2 COMMENTS

1. Beste Redactie,
    Inmiddels hebben jullie volledige informatie ontvangen per mail over onze visie, standpunten, programma en kandidaten. Tevens een inkijkje in de campagne en natuurlijk ons nieuwe logo.
    Wij vertrouwen op een goede en constructieve verkiezingstijd, waarin ruimte is voor alle partijen om duidelijk en helder voor de dag te komen.
    Soest2002 Nu voor morgen http://www.soest2002.nl

2. Ik kan die pagina met standpunten per partij niet echt vinden, of gaat om de verschillende losse berichten per partij?